Här har ni mitt liv nu även på nätet!

Hej Bloggen. Jag heter Bengt Edlund och har levt mitt liv i en rullstol i X antal år. Det är ingen vanlig rullstol det här inte. Det är en Permobil, chair-man 2k. Den är framljulsdriven och 100% anpassad till mig. Jag kan tilta den själv och höja sitsen, öppna min dörr, stänga av tvn och deb har blinkers oclså. Ja, allt som vanligtvis tillhör och inte. Men det är underbart när man är en slö person som mig, skämt o sido.

Jag har kämpat på i samhället precis som alla andra i hela mitt liv. För det är de jag egentligen är, precis som alla andra. Jag har precis samma behov och samma intressen som alla andra. Ibland är det svårt för människor att förstå de, de ser mig mer som en vårldkrävande medelåldersman med rörelsenedstättning.

Jag har släkt som ställer upp när jag behöver hjälp och en helt bunt assistenter. Dom är helt underbara!
Att dom orkar med mig är ett under. Jag har även en underbar arbetsplats, ett sånt arbete som jag gärna har velat ha i hela mitt liv. Jag åker runt till olika föreningar och informerar hur det är att ha assistenter dygnet runt. Jag åker även till andra handikappade och berättar hur jag har haft det i Thaialand.

Jag har en massa goa arbetskamrater och en kul chef som alltid ställer upp. Jag vill även hålla på med mitt arbete på fritiden, men jag får väl tacka för att jag har det som arbete på arbetstid.

Mitt arbete har gett mig två tillfällen hittils att åka till Thailand. Vilket jag tycker är underbart, där vill jag egentligen stanna för evigt men jag får nöja mig med att det är mitt andra hem.

Jag har en fin pärla parkerad utanför mitt gula radhus, det är inte vilken pärla som helst. Ja, jag vet att den påminner mer om en grön konteiner mer än en bil. Men icke, det är en Renault Master -03. Och hon är allt för mig.

 Jag har en stor möjlighet att komma ut och "röra mig" mer när jag äger en egen bil och slipper krångla med färldtjänst. Jag anser att alla som har möjlighet ska kunna få ha en bil. Man blir så låst av att sitta hemma och vara utan bil. Och man vet ju hur färldtjänst fungerar. Det blir kommunarrest helt enkelt!

Nu har berättat lite om mig. Och följ mig gärna, hand i hand genom mitt rullandeliv.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Välkommen till bloggvärlden Bengt!

2009-01-08 @ 22:11:25
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/
Postat av: Bengt

Tack så mycket.

2009-09-18 @ 11:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0